works

Publikacja: 24-07-2016

Ile kosztuje projekt logo? Profesjonalnego logo...

Witam Cię drogi czytelniku w kolejnym wpisie dotyczącym logo. Jeżeli czytasz tą treść, to prawdopodobnie właśnie myślisz o stworzeniu swojej marki lub już ją posiadasz. Tym razem odpowiem na często zadawane i zarazem budzące wiele kontrowersji pytanie - ile kosztuje logo?


Logo nie sprzedaje, ale identyfikuje. Logo czerpie z produktu, którego jest symbolem – nie na odwrót. Logo jest mniej ważne niż produkt, do którego się odnosi. Jego znaczenie jest bardziej istotne niż sam wygląd.   

— Paul Rand                         


Odpowiedź jest banalnie prosta! - tyle ile jesteś w stanie za nie zapłacić.


A dlaczego? Już tłumaczę.


Chciałabym na wstępie zadać Ci jedno, kluczowe pytanie. Jak traktujesz swój przyszły znak - jak kolejny koszt czy inwestycję w swoją firmę? Zastanów się bardzo dobrze nad odpowiedzią, ponieważ to ona jest tutaj kluczowa.


JEŻELI TWOJA ODPOWIEDŹ BRZMI: kolejny koszt, który muszę ponieść na starcie firmy, to mam dla Ciebie dobrą wiadomość. W Internecie możesz znaleźć całą masę generatorów logo, dzięki którym w prostu i przyjemny sposób stworzysz sobie jakiś projekt. Chcesz żeby ktoś zrobił to za Ciebie? Zajrzyj na Allegro, OLX lub Oferię - wielu jest tam artystów półprofesjonalnych, którzy chętnie wykonają projekt za 50-100zł. Możliwości jest naprawdę wiele!


 JEŻELI NATOMIAST TWOJA ODPOWIEDŹ BRZMI: inwestuję w swoją markę, to gratuluję Ci słusznego wyboru. Profesjonalny projekt logo to stanowczo dobra inwestycja, a jeżeli połączysz je ze świetnym produktem lub usługą, masz dużą szansę na sukces! Dobrze skonstruowany znak będzie zwracał się przez całe życie firmy, a jego wartość może rosnąć wraz z firmą. Taki znak zagwarantuje Ci z czasem coraz większą i większą rozpoznawalność. Wiadomo potężne marki jak McDonald's czy Coca-Cola budowały swoją potęgę przez lata, a dziś spokojnie można mówić o ich sukcesie - też byś tak chciał, prawda? Chyba każdy przedsiębiorca do tego zmierza.


Wiele razy spotkałam się z opiniami w stylu: taki tylko prosty znaczek, raptem trzy kreski i nic więcej, pół godzinki to Pani zajmie... i moje ulubione: każdy to potrafi. Błąd!


Równie dobrze możemy powiedzieć: po co komu księgowa, hydraulik czy piekarz... przecież każdy z nas, lepiej lub gorzej rodzi sobie z matematyką. Wymiana kranu - łatwizna, to nie fizyka kwantowa. Chleb czy ciasto - phi! ot klika składników zagnieść razem, no i jest! Tylko właśnie czy nasze obliczenia oby na pewno będą poprawne? Nie zaleje Nam mieszkania, bo kran źle przymocowany? a chleb to jakiś taki po prostu dziwny Nam wyszedł.... I właśnie dlatego, ułatwiamy sobie życie korzystając z usług specjalistów. Oczywiście mam tutaj na myśli osoby na prawdę znające się na swojej dziedzinie.

 


Wiadomo, nikt z nas nie lubi przepłacać. Jednak tak jak we wszystkim, w tym też trzeba zachować umiar. Od lat w Polsce obserwuje się trend zaniżania wartości różnych usług. Podobnie jest w przypadku projektowania graficznego. Zawsze można znaleźć kogoś kto zrobi nam coś taniej.


Zabawne jest to, że dla specjalistów z dziedziny projektowania graficznego lub pobocznych, to nawet dobrze. A dlaczego?


·         Po pierwsze, wcześniej czy później taki półprofesjonalny produkt trzeba będzie poprawić. Niższa cena to tylko pozorna oszczędność. Wtedy zleceniodawca raczej zdecyduje się zainwestować w wykonawcę, który wykona projekt raz, a dobrze.


·         Po drugie, rośnie świadomość zleceniodawców, że wyższa cena oznacza (najczęściej) również lepszą jakość. Sama w swojej pracy mam bardzo wiele takich przypadków. Nie raz odpowiadałam na pytanie: dlaczego tak drogo? albo dlaczego mam wybrać akurat Panią? Krótko -  po prostu jestem dobra w tym co robię, mój czas jest cenny i gram w otwarte karty. Oczywiście ciężko przekonać do siebie klienta, który miał wcześniej już trzech czy nawet pięciu podobnych "specjalistów", jednak to właśnie z takimi osobami najlepiej mi się współpracuje, ponieważ oni najbardziej doceniają jakość moich usług.


Więc ile właściwie kosztuje logo?


Ceny wahają sie od około 50zł za amatorski znak, a kończą na kilku tysiącach za profesjonalne logo. Tylko od ciebie zależy, ile przeznaczysz na zakup grafiki, która będzie określać twój biznes. Aby podjąć świadomą decyzję powinieneś uzmysłowić sobie kilka istotnych kwestii. Tutaj możesz dowiedzieć się więcej jak znaleźć najlepszego wykonawcę dla siebie oraz jakie cechy składając się na doby projekt logo.


Pamiętaj!


·         Niska cena podana przez grafika komputerowego / agencję reklamową /studio graficzne powinna zapalić Ci w głowie czerwoną lampkę! 


·         Profesjonalnie wykonany znak sprawia, że Twoja marka wygląda również wygląda profesjonalnie.


Czytelniku teraz czas na Ciebie.

Czy sam zlecałeś kiedyś zaprojektowanie logo? Udało Ci się trafić na dobrego, czy kiepskiego wykonawcę? A może jakiś grafik rozczarował Cię przy innym zleceniu. Podziel się tym w komentarzach pod wpisem!

Podobał ci się ten powyższy tekst?
Udostępnij go innym.

Dzięki poniższym przyciskom zajmie ci to tylko chwilę.

Wpisz swój komentarz tutaj

Imię

Komentarz

Potrzebujesz projektu graficznego?

skorzystaj z pomocy profesjalnego grafika komputerowego!